Obchodní podmínky

Dále jen „VOP“

Ve VOP naleznete všechny důležité právní informace týkající se osobních a on-line konzultací, prodeje zájezdů a dále informace týkající prodeje a poskytování E-booků (VOP jsou oddělené) prostřednictvím webových stránek www.mamatravel.cz.

VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici před tím, než kliknete na objednávací tlačítko, případně než mě kontaktujete. Obsahují i tzv. sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy ve smyslu § 1820 občanského zákoníku. Před vlastním uzavřením smlouvy projevujete svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného okénka v závěru objednávkového formuláře. VOP se tím stanou součástí uzavřené smlouvy a budou i pro Vás závazné. Přečtěte si je proto, prosím, pečlivě. Děkujeme za Váš čas, který jejich pročtení věnujete.,

Obchodní podmínky pro prodej zájezdů a cestovní poradenství (konzultace)

1. Úvodní ustanovení
Bc. Aneta Čiháková cestovní agentura Mama Travel, IČ: 75403889 se sídlem: Pouchovská 176/5, Hradec Králové, email: aneta@mamatravel.cz, telefon: 724 443 514, dále jen CA Mama Travel, fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku v Hradci Králové od 15.4.2010, není plátcem DPH, je autorizovaným prodejcem zájezdů cestovních kanceláří, se kterými má uzavřenou řádnou smlouvu o prodeji zájezdů, popřípadě služeb (např.ubytování, parkování na letišti…), na něž se nevztahuje zákon o cestovním ruchu č. 159/1999 Sb. Současně poskytuje konzultace v oblasti cestovního ruchu.

2. Cestovní poradenství (konzultace)
Poradenství probíhá formou osobní schůzky, případně on-line v předem smluvený a potvrzený termín (datum a čas). Platba probíhá na účet CA Mama Travel minimálně 24 hodin před plánovaným termínem konzultace, pokud není uvedené jinak. Proti složení částky na účet/ bankovnímu převodu CA Mama Travel nevystavuje doklad o zaplacení. Zákazníkovi jako doklad o zaplacení slouží výpis z účtu. Po proběhlé konzultaci CA Mama Travel zasílá fakturu na uvedený email klienta. Zrušením schůzky méně než 12 hodin před plánovaným termínem, je platba brána jako 100% storno. Každopádně vždy se spolu domluvíme.

3. Nabídka a obsah
Nabídka zájezdů uvedených na stránkách CA Mama Travel popřípadě jinak předána klientovi je vždy uvedena se jménem pořádající cestovní kanceláře. CA Mama Travel i přes veškerou svou snahu neručí za obsah a fotografie nabídky, která je přebírána od cestovních kanceláří, taktéž nezaručuje, zda je zájezd volný či nikoliv. Vyhrazujeme si právo na opravu případných chyb a nepřesností bez předchozího upozornění. Údaje o produktech uvedených na těchto stránkách byly zpracovány na základě dostupných informací od zastoupených cestovních kanceláří a mohou obsahovat nepřesnosti, či chyby. Nabídka a objednávka nezakládají právo na uzavření smlouvy o zájezdu.

4. Objednávka
Objednat zájezd či služby si může jakákoliv osoba starší 18 let. Každý klient si může nezávazně objednat jakýkoliv počet zájezdů, služeb. Následně bude klient kontaktován (telefonicky, e-mailem, sms, či jinou cestou) pro upřesnění objednávky a navržení dalšího postupu vyřízení objednávky. Objednávka nezakládá právo na uzavření smlouvy o zájezdu.

5. Rezervace a smlouva o zájezdu
V návaznosti na objednávku, která bude upřesněna mezi CA Mama Travel a klientem dle čl. 3 výše, klienta CA Mama Travel ​ provede rezervaci u dané cestovní kanceláře. Pokud je zájezd volný, CA Mama Travel ​ jej zarezervuje a informuje klienta o dalším postupu, současně zašle návrh smlouvy o zájezdu e-mailem. S návrhem smlouvy o zájezdu obdrží klient i veškeré potřebné informace pro vyplnění této smlouvy, platbu zájezdu a informace do kdy je nutné vyřídit vše potřebné pro zakoupení zájezdu. V neposlední řadě, nedílnou součástí návrhu smlouvy o zájezdu jsou i Všeobecné smluvní podmínky dané cestovní kanceláře. Pokud klient nedodrží uvedené termíny (den i hodinu), potvrzení smlouvy o zájezdu dle čl. 5 níže, jakožto i platby (zálohy i doplatku) nenese agentura odpovědnost za stornování rezervace, či zájezdu ze strany pořádající cestovní kanceláře. V případě, že bude zájezd vyprodaný, zpravidla kontaktujeme klienta e-mailem, telefonicky a navrhneme vhodné náhradní varianty.

6. Uzavření smlouvy o zájezdu
Smlouva o zájezdu je uzavřena její akceptací. K akceptaci smlouvy o zájezdu může dojít různými způsoby, podpisem písemného návrhu smlouvy o zájezdu a jeho zasláním CA Mama Travel, e-mailovým potvrzením návrhu smlouvy ze strany klienta nebo zaplacením zálohy za zájezd ve smyslu čl. 7 níže. V případě akceptace smlouvy o zájezdu zaplacením zálohy dle předchozí věty se smlouva o zájezdu stává platnou a účinnou okamžikem připsání platby zálohy za zájezd na příslušný bankovní účet CA Mama Travel, případně bankovní účet pořadatelské cestovní kanceláře, a to dle instrukcí zaslaných CA Mama Travel.

7. Platba
Způsob platby za zájezd je závislý na podkladech zaslaných klientovi s návrhem smlouvy o zájezdu. Zpravidla klient hradí při uzavření smlouvy zálohu na kupní cenu za zájezd v rozsahu určeném pořádající cestovní kanceláří a nejpozději do 35ti dní před nástupem na zájezd je splatný doplatek kupní ceny za zájezd, pokud není uvedeno v podkladech pro platbu jinak. Zájezdy v režimu Last minute, či do měsíce před nástupem na zájezd hradí klient 100% hodnoty zájezdu (včetně všech služeb uvedených na smlouvě o zájezdu). Platba probíhá na účet cestovní agentury, pokud není uvedené jinak. Proti složení částky na účet/ bankovnímu převodu CA Mama Travel nevystavuje doklad o zaplacení. Zákazníkovi jako doklad o zaplacení slouží výpis z účtu. Ve specifických případech může CA Mama Travel požádat klienta o složení / převod částky přímo na účet pořádající cestovní kanceláře. U zájezdů na vyžádání – tj. zájezdů, které musí cestovní kanceláře vyžadovat přímo u zahraničních klientů, je CA Mama Travel ​oprávněna požadovat až 100% platby zájezdu předem před uzavřením návrhu na smlouvu o zájezdu. Pokud je zájezd zrušen, popřípadě pokud zájezd na vyžádání není již volný / možný klientovi prodat (zejména zájezdy na vyžádání), zavazuje se CA Mama Travel  k vrácení složené částky klientovi zpět na účet, ideálně okamžitě, nejpozději však do 7 pracovních dnů.

8. Odbavení – Cestovní doklady
Veškeré příslušné cestovní doklady (jako: poukaz, vouchery, pokyny na cestu, pojištění, letenky atd.) dodá klientovi CA Mama Travel, popřípadě pořádající cestovní kancelář. Odbavení je zpravidla doručováno klientovi týden před nástupem na zájezd a to obratem od obdržení odbavení od cestovní kanceláře. CA Mama Travel ​ nenese odpovědnost za pozdní dodání odbavení způsobené cestovní kanceláří.

9. Storno podmínky zájezdů
Na zájezdy se vztahují storno podmínky pořádající cestovní kanceláře dle všeobecných obchodních podmínek dané cestovní kanceláře. CA Mama Travel si může účtovat administrativní poplatek za zpracování až do výše původně uznané provize z prodeje zájezdů dle původně vystavené faktury ze strany pořádající cestovní kanceláře.

10. Reklamace
Reklamace na zájezd je třeba řešit s pořádající cestovní kanceláří, nejlépe ihned u zástupce cestovní kanceláře v místě pobytu, popřípadě je třeba zaslat bez zbytečného odkladu (nejpozději však do 1. měsíce od návratu ze zájezdu). CA Mama Travel​ nenese odpovědnost za nedodržení smlouvy o zájezdu a nabídnutých služeb, je však zákazníkovi vždy plně nápomocna tyto situace řešit. Reklamace na služby agentury jsou přijímány písemně (poštou na adresu sídla firmy, popřípadě e-mailem) a jsou vyřizovány v zákonné lhůtě 30ti dnů..

11. Rozhodné právo a soudní příslušnost
CA Mama Travel​ se zavazuje nakládat s osobními údaji klientů v rámci platných právních předpisů. Osobní údaje budou předány zajišťující cestovní kanceláři pro plnění smlouvy a jejích všeobecných podmínek, popřípadě třetí straně pouze za účelem plnění dle těchto obchodních podmínek. Taktéž je může využít CA Mama Travel ​pro své marketingové účely.

12. Ochrana a zpracování osobních údajů
CA Mama Travel​ se zavazuje nakládat s osobními údaji klientů v rámci platných právních předpisů. Osobní údaje budou předány zajišťující cestovní kanceláři pro plnění smlouvy a jejích všeobecných podmínek, popřípadě třetí straně pouze za účelem plnění dle těchto obchodních podmínek. Taktéž je může využít CA Mama Travel ​pro své marketingové účely.

13. Závěrečné ustanovení
Tyto všeobecné podmínky jsou platné a účinné od 1.11.2023

Obchodní podmínky pro prodej E-booků a dalšího digitálního obsahu

1. Základní ustanovení

  • Web: Webem pro účely těchto VOP rozumíme webové stránky www.mamatravel.cz.
  • Digitální obsah: Jedná se o produkty v digitální (elektronické) podobě. V našem případě je to E-book.
  • Poskytovatel:
    Je fyzická osoba, která poskytuje Digitální obsah nabízený na Webu. Poskytovatel je:
    Aneta Čiháková, IČ: 75403889, Pouchovská 176/5, Hradec Králové, email: aneta@mamatravel.cz, telefon: 724 443 514
    Poskytovatel je zapsaný v živnostenském rejstříku. Úřadem příslušným dle § 71 odst. 2 živnostenského zákona je Magistrát města Hradce Králové.
    Adresa pro doručování je shodná s adresou sídla. Na uvedeném e-mailu jsme Vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
    Pokud je v textu VOP uvedeno „My“, „Nás“, „Naše“ apod., myslí se tím vždy Poskytovatel.
  • Uživatel: Uživatelem je ten, kdo s Námi jako Poskytovatelem prostřednictvím Webu uzavře smlouvu o poskytnutí digitálního obsahu. Uživatelem může být jak spotřebitel, tak podnikatel nebo nepodnikající právnická osoba (například spolek).
    Pokud je v textu VOP uvedeno „Vy“, „Vás“, „Vaše“ apod., myslí se tím vždy Uživatel.
  • Spotřebitel: Spotřebitelem se podle platných právních předpisů rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, prohlašujete tím, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel. Dopad to má především na možnost odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů a na nároky z odpovědnosti za vady a vyřizování reklamací.
  • Smlouva o poskytování digitálního obsahu: Jde o smlouvu, kterou spolu uzavíráme. Je to nový smluvní typ (od 6.1.2023) a používá se pro prodej a poskytování Digitálního obsahu. Pokud je v dalším textu používán pojem „Smlouva“, myslí se tím právě Smlouva o poskytování digitálního obsahu. Proces uzavírání Smlouvy prostřednictvím webového rozhraní je popsán podrobně v těchto VOP. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena Vaší objednávkou (vyplněným objednávkovým formulářem), a jejím přijetím z naší strany a těmito VOP. O uzavření Smlouvy Vám zašleme e-mailem písemné potvrzení. Ustanovení VOP se použijí i v případech, kdy je Uživatel Spotřebitelem a místo odměny nám poskytuje své osobní údaje a současně jsme domluveni, že tyto údaje (typicky e-mailový kontakt) neslouží pouze k poskytnutí (zpřístupnění) Digitálního obsahu nebo plnění zákonných povinností.
  • Smlouva uzavřená distančním způsobem: Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme Web a e-mail. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení) si jako Uživatel hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované Vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
  • Spotřebitelská smlouva: Je to Smlouva, ve které jako Uživatel vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní uživatelé. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to v těchto VOP výslovně uvedeno (tj. místo „Uživatel“ je uvedeno „Spotřebitel“).
  • Závaznost VOP: V závěru objednávkového formuláře, ještě před odesláním objednávky, dáváte svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného políčka. Tím se VOP stávají součástí Smlouvy a jsou jak pro nás, tak pro Vás závazné.
  • Rozhodné právní předpisy: Jsou to platné právní předpisy, které se použijí na Smlouvu a vztah mezi námi z této smlouvy vzniklý. Jedná se zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších právních předpisů (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Uživatelem spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších právních předpisů. Pokud je v tomto textu na konkrétní §§ právních předpisů odkazováno, můžete si kliknutím zobrazit přímo jejich aktuální znění.

2. Sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy

Jedná se o shrnutí informací dle § 1820 NOZ.

  • Údaje o hlavních vlastnostech Digitálního obsahu jsou vždy uvedené přímo v popisu daného E-booku na Webu. Kliknutím na E-book, resp. prodejní stránku se Vám zobrazí podrobný popis, včetně informace o tom, zda poskytujeme aktualizace E-booku.
  • Údaje o Naší totožnosti, adresa sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty jsme již uvedli výše, v čl. I. odst. 4 VOP.
  • Cena E-booku je vždy uvedená v jejich popisu. Je to cena konečná.
  • Produkty lze hradit klasickým bankovním převodem.
  • E-book je dodán ve lhůtě uvedené v popisu na Webu. Není-li v popisu uvedeno jinak, pak do 3 dnů od zaplacení ceny.
  • Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy během 14 dní od jejího uzavření. K odstoupení lze využít vzorový formulář, který tvoří přílohu VOP a je uveden na jejich poslední straně Webu a nebo odstoupit jakoukoli jinou formou tak, aby bylo zřejmé, od jaké Smlouvy Spotřebitel odstupuje a jakého E-booku se odstoupení týká. 7. Spotřebitel má právo reklamovat vadný E-book a tím uplatnit svá práva z vadného plnění. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VII. VOP.
  • Údaje o funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě podle § 1811 odst. 2 písm. h) a i) NOZ: Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf. Pro stažení e-booku z webové stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu a zpravidla i stažené aktualizace prohlížeče nebo programu, ve kterém e-book budete otevírat. Neodpovídáme za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
  • Vyřizování stížností, orgány dohledu a státního dozoru: Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou stížnost, kontaktujte nás prosím na e-mailu aneta@mamatravel.cz. Podnikám na základě živnostenského oprávnění, proto kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad. Dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí především Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
  • Mimosoudní vyřizování sporů spotřebitelů: Pokud mezi Poskytovatelem a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce: www.coi.cz, www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

3. Objednávka a uzavření smlouvy

  • Objednávání probíhá pouze přes Web, a to konkrétně vyplněním a odesláním objednávkového formuláře. Věnujte prosím popisu E-booku svoji pozornost a v případě, že budete mít nejasnosti, neváhejte nás ještě před objednáním kontaktovat s Vašimi doplňujícími dotazy.
  • Prezentace E-booku uvedená na Webu je informativního charakteru. Jako Poskytovatel nejsme povinni uzavřít Smlouvu.
  • V objednávkovém formuláři jako Uživatel vyplníte jméno, příjmení nebo firmu, popř. IČ, DIČ, informace o objednávaném Produktu (kliknutím na vybranou položku), fakturační adresu, e-mail a vyberete způsob úhrady. Pokud máme povolený zjednodušený formulář, může být část těchto údajů nepovinná a vyplňovat je proto nemusíte. Před odesláním objednávky máte možnost zadané údaje zkontrolovat a případně ještě opravit. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko pod objednávkou. Tím se současně zavazujete k platbě za objednaný E-book nebo E-booky. Odesláním objednávky je Smlouva uzavřena.
  • O přijetí e-mailu s Vaší objednávkou Vás budeme informovat e-mailem zaslaným na Váš e-mail vyplněný při objednávce. Součástí tohoto e-mailu je i text těchto VOP, potvrzení o uzavření smlouvy a (zálohová) faktura.
  • Pokud už dojde k uzavření Smlouvy, jakékoli změny uzavřené Smlouvy jsou možné jen na základě dohody mezi námi, případně můžete od Smlouvy odstoupit, pokud to zákon nebo tyto VOP umožňují.
  • V pochybnostech Vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, takovou objednávkou se nadále nezabýváme.
  • Objednávat Produkty na Webu je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňujeme, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti E-shopu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.

4. Cena a platební podmínky

  • Cena E-booku: Cena je uvedena přímo u každého E-booku v jeho popisu na Webu. Poskytovatel není plátce daně z přidané hodnoty. Cena je platná po celou dobu, kdy je na Webu uvedena.
  • Sjednaná cena a případné chyby v uvedené ceně: Sjednanou cenou je cena uvedená u E-booku v okamžiku odeslání Vaší objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webu (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni Vám za takovou zjevně chybnou cenu E-book dodat, a to ani v případě, že došlo k uzavření Smlouvy. V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku Vám v tom případě vrátíme.
  • Dodání E-booku až po zaplacení: Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni Vám E-book dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
  • Možnosti úhrady ceny:
    Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na náš bankovní účet: pokyny k platbě, v podobě zálohové faktury, obdržíte v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol.
  • Splatnost ceny: Cena je splatná do 7 dní od uzavření Smlouvy, není-li v popisu E-booku uvedeno jinak. Datum splatnosti je uvedené na faktuře. V případě úhrady klasickým bankovním převodem je cena zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet.

5. Dodací podmínky

  • Možnosti dodání: Při koupi E -booku bude digitální obsah ve formátu pdf nebo obdobném dodán po zaplacení kupní ceny na e-mail uvedený v objednávce, a to jako příloha e-mailové zprávy nebo zasláním odkazu, na kterém je obsah možno stáhnout či otevřít.
  • Dodací lhůta: E-book bude dodán do 3 dnů poté, kdy bude platba připsána na náš bankovní účet, resp. uskutečněna on-line platba.
  • Náklady na dopravu (přepravné): U Digitálního obsahu tyto náklady nevznikají.

6. Údaje o funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě digitálního obsahu a jeho aktualizacích, uživatelský účet, autorská práva

  • Pokud jste si zakoupili E-book, pak tento digitální obsah zasíláme pouze Vám jako Kupujícímu, na Váš e-mail, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf. Pro stažení e-booku z webové stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu a zpravidla i stažené aktualizace prohlížeče nebo programu, ve kterém e-book budete otevírat. Neodpovídáme za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
  • Digitální obsah Vám poskytujeme jako jednorázové plnění. Zašleme Vám nejaktuálnější verzi E-booku existující v době uzavření Smlouvy.
  • E-book je vytvořen s využitím znalostí, zkušeností a roků praxe autora. Jedná se o návody a doporučení a záleží jen na Vás, jak je v praxi použijete a jakou péči a úsilí budete věnovat uvádění těchto informací do praxe. Proto nemůžeme odpovídat za to, jakých konkrétních výsledků na základě E-booku sami dosáhnete a jaké konkrétní kroky podniknete. Výslovně upozorňujeme i na to, že úspěch závisí nejen na znalostech získaných prostřednictvím E-booku, ale i na dalších faktorech, včetně Vašich schopností a Vaší výchozí situace.Jako Poskytovatel neodpovídám za Vaše výsledky, které v souvislosti s užíváním E-booku zaznamenáte, ani nenesu odpovědnost za jakoukoli případnou majetkovou či nemajetkovou újmu. 
  • Autorská práva: Veškeré Naše E-booky jsou chráněny autorským právem a není možné je ani jejich obsah bez Našeho předchozího výslovného písemného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám. Výjimkou jsou pouze případy, kdy tak stanoví přímo zákon nebo přímo použitelný předpis (nařízení) Evropské unie. Porušení autorských práv je postižitelné nejen podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin. Pokud jde o Digitální obsah, pak k němu poskytujeme Uživateli licenci k jejich užívání pro vlastní potřebu na dobu neurčitou, počínaje jeho zpřístupněním po řádné úhradě ceny. Dojde-li k porušení autorských práv nebo k odstoupení od Smlouvy, poskytnutá licence se okamžikem takového porušení či účinností odstoupení ruší, neujednáme-li výslovně písemně jinak. Licence neopravňuje Uživatele k poskytování Digitálního obsahu dalším osobám, jeho dalšímu šíření anebo využívání pro výdělečné účely formou výuky/předávání získaných informací a postupů za úplatu dalším osobám. Pokud byste chtěli použít citace z našich E-booků, nad rámec tzv. zákonné licence, kontaktujte nás předem a domluvíme spolu možnosti takového použití.

7. Odstoupení od smlouvy

  • Případy, kdy jako Spotřebitel můžete/nemůžete od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů u dodání Digitálního obsahu:
    Jako Spotřebitel máte právo od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu odstoupit ve lhůtě 14 dní od uzavření této smlouvy.
  • Postup při odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodu:
    Jsou-li splněny podmínky pro možnost odstoupit od Smlouvy, je nutné abyste ve 14denní lhůtě uvedené v tomto článku v odst. 1 odeslali odstoupení e-mailem nebo poštou na Naši adresu nebo jiným zřejmým způsobem odstoupili (např. i zasláním SMS zprávy). Odstoupení můžete napsat (provést) úplně neformálně (ovšem musí být zřejmé, od jaké Smlouvy odstupujete, případně jakého E-booku se týká) anebo můžete vyplnit a poslat připravený formulář, který je uveden na poslední straně těchto VOP. V případě použití vzorového formuláře Vám bez zbytečného odkladu potvrdíme jeho přijetí. Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat.
    K odstoupení, prosím, připojte kopii dokladu o platbě, fakturu nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná o E-book u Nás zakoupený ve lhůtě 14 dnů před odstoupením od Smlouvy. Výrazně tím urychlíte vyřízení celé záležitosti. Samotné nepředložení těchto dokladů ovšem nebrání vyřízení Vašeho odstoupení od Smlouvy. Připojte, prosím, i údaj o volbě způsobu vrácení peněz, pokud je nechcete vrátit stejným způsobem, jako jste platbu hradili.
  • Vrácení peněz: Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Vám vrátíme peníze, které jsme od Vás přijali jako platbu za E-book. Peníze Vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste Nám je uhradili, leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro Vás nebyly spojeny další náklady.
  • Nesplnění podmínek pro odstoupení od Smlouvy bez udání důvodů: Pokud by v konkrétním případě došlo k tomu, že by Uživatel odstupoval od Smlouvy s odkazem na možnost odstoupit bez udání důvodů, ale přitom by některá z podmínek splněná nebyla (např. by bylo odstoupení učiněno později než ve 14denní lhůtě, Uživatele o této nemožnosti bez odkladu vyrozumíme. Peníze v takovém případě Uživateli vrátit nemůžeme.
  • Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech, zrušení Smlouvy:
    V případě, že by z Vaší strany nedošlo k úhradě celé ceny ani do 10 dnů po její splatnosti, Smlouva se uplynutím této lhůty ruší. V případě, že jsme od Vás před tím obdrželi částečnou platbu na cenu, vrátíme Vám ji do 14 dnů od zrušení Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak. Ujednání tohoto odstavce se netýká Produktů, u kterých jste si zvolili platbu ceny ve splátkách.
    Jak Vy jako Uživatel, tak My jako Poskytovatel jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.
  • Odstoupíte-li jako Uživatel od Smlouvy, jste poté povinni se zdržet dalšího užívání Digitální obsahu, a to včetně jeho poskytování jakékoli třetí osobě.

8. Práva z vadného plnění, reklamační řád

  • Důležité paragrafy, podle kterých se při reklamaci postupuje: Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy. Jde zejména o ustanovení § 1914 až 1925. U Digitálního obsahu pak ustanovení § 2389a až 2389f a pro Spotřebitele i § 2389g až 2389s.
  • Vady, za které neseme odpovědnost u Digitálního obsahu: Jako Poskytovatel Vám odpovídáme za to, že Digitální obsah při zpřístupnění nemá vady. Pokud jde o Spotřebitele, pak Digitální obsah má vady zejména, pokud neodpovídá ustanovení § 2389i NOZ. Spotřebiteli odpovídáme za vady, které se projeví u e-booku do 2 let od jeho zpřístupnění. V případě, že se vada projeví do 12 měsíců od zpřístupnění, má se za to, že Digitální obsah byl vadný již při zpřístupnění. Jako Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídáme, reklamovat (uplatnit práva z vadného plnění) v obecné 3leté promlčecí lhůtě. Ostatní Uživatelé musí vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli při dostatečné péči zjistit.
  • Jaké nároky můžete v případě vady Digitálního obsahu požadovat?
    • můžete požadovat odstranění vady, pokud to není nepřiměřeně nákladné anebo nemožné
    V případě, že bychom vadu odmítli odstranit nebo jí neodstranili řádně nebo by se vada projevila i po odstranění nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Digitální obsah nechtěli koupit) nebo by z Našeho prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro Spotřebitele neodstraníme, pak můžete jako spotřebitel požadovat:
    • přiměřenou slevu nebo
    • odstoupit od Smlouvy.
    Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Digitálního obsahu bez vady a vadného Digitálního obsahu, který byl Uživateli poskytnut. Uživatel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada Digitálního obsahu nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
  • Uplatnění reklamace:
    Reklamaci, prosím, uplatněte bez zbytečného odkladu. Pokud by předmětem reklamace měly být nedoručené přístupové údaje k Digitálnímu obsahu, prosím, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“ nebo spam. Uplatnit reklamaci lze i zasláním prosté zprávy e-mailem, ze které je patrné kdo, co a z jakého důvodu reklamuje a jak navrhuje reklamaci vyřídit. Uvítáme, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Je-li to možné a účelné pro prokázání reklamované vady, připojte k reklamaci i fotodokumentaci (printscreen obrazovky), případně jiný dokument nebo důkazní prostředek.
    Reklamaci vyřídíme v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu a účelu, pro nějž je Spotřebitel požadoval. Jste-li Spotřebitel, pak Vás budeme v této lhůtě Digitálního obsahu i informovat o vyřízení reklamace, a to na kontaktní e-mail uvedený v potvrzení o převzetí reklamace. Leda byste nám poté sdělili pro účely této informace jiný kontaktní e-mail. V potvrzení o vyřízení reklamace pro Spotřebitele v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele uvedeme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy (odstranění vady) a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  • Vrácení zaplacené ceny a poskytnutí slevy při uznané reklamaci:
    Uznáme-li reklamaci jako oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené ceny nebo vrácení zaplacené ceny, bude vrácení provedeno stejným způsobem, jako jste hradili cenu, a to nejpozději do 14 dnů od uplatnění reklamace, jde-li o reklamaci Spotřebitele uplatněnou na poskytnutí Digitálního obsah.

9. Závěrečná ustanovení

  • Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Poskytovatele a Uživatele ze smlouvy vyplývající.
  • Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
  • Tyto VOP jsou účinné od 11.5.2023
  • VOP jsme oprávněni jednostranně měnit. Rozhodující je však vždy závazné to znění, které bylo účinné v době uzavření Smlouvy.